Паноптикум Миколи Хвильового (зі спостережень над новелою «Я (Романтика)»).

Автор(и)

  • Oleh Solovey Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2308-1902.2018.26.15

Ключові слова:

експресіонізм, влада, несвобода, утопія, самогубство, етика

Анотація

Стаття присвячена осмисленню хрестоматійно відомої новели Миколи Хвильового «Я (Романтика)» в морально-етичному аспекті, який акумулює такі важливі для письменника та його покоління 1920-х років поняття, як творчість, несвобода, влада, утопічні проекти тощо. Присутня також спроба відстежити перипетії формування волюнтаристської літературної свідомості письменника, в яких яскраво себе виявили злети й падіння мистця, пов’язані із позалітературними (політичними) чинниками.

Біографія автора

Oleh Solovey, Донецький національний університет імені Василя Стуса

кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

Іванишин П. Національний спосіб розуміння в поезії Т. Шевченка, Є. Маланюка, Л.Костенко: монографія. Київ : Академвидав, 2008. 392 с.

Любченко А. Спогади про Хвильового. Ваплітянський збірник / вид. 2-ге, доповнене. Торонто : Мозаїка, 1977. С. 33–46.

Москалець К. Час на дотик. Критика. 2010. Число 7–8.

Поліщук В. Обметиця хуторянства, або українська пільняковщина Хвильового та инших. Пульс епохи: Конструктивний динамізм чи войовниче назадництво? Харків : ДВУ, 1927. С. 64 – 105.

Хвильовий М. Я (Романтика). Хвильовий М. Твори: в 2-х томах. Київ : Дніпро, 1990. Т. 1. С. 322 – 339.

Шаповал Ю. Фатальна амбівалентність. Критика. 2009. Число 7–8. С. 21–27.

Полювання на «Вальдшнепа». Розсекречений Микола Хвильовий: науководокументальне видання / упоряд. Ю. Шаповал; передмова: Ю. Шаповал, В. Панченко. Київ : Темпора, 2009. 296 с.

Шерех Ю. Хвильовий без політики. Шерех Ю. Пороги і запоріжжя: в трьох томах. Харків : Фоліо, 1998. Т. 1. С. 57–68.

Шерех Ю. Шоста симфонія Миколи Куліша. Шерех Ю. Пороги і запоріжжя: в трьох томах. Харків : Фоліо, 1998. Т. 1. С. 69–80.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Проблеми інтерпретації художнього твору