Інтерпретація особистості Василя Стуса в художній стрічці Романа Веретельника «Палімпсест».

Автор(и)

  • Olga Punina Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2308-1902.2017.25.9

Ключові слова:

образ, експресіонізм, художній фільм, особистість, інтерпретація, смисл, літературно-побутові матеріали

Анотація

У статті ключовим об’єктом дослідження постає творча особистість Василя Стуса, якою вона презентована в короткометражному художньому фільмі 2014 року Романа Веретельника «Палімпсест». Доведено, що режисер працює в межах експресіоністичної поетики й інтерпретує постать Стуса як креатора, за допомогою знакового для нього образу душі.

Біографія автора

Olga Punina, Донецький національний університет імені Василя Стуса

к. філол. наук, доцент

Посилання

Василь Стус: Поет і Громадянин. Книга спогадів та роздумів / упоряд. В. Овсієнко. Київ : ТОВ «Видавництво “Кліо”», 2013. 684 с.

Нецензурний Стус. Книга у 2-х частинах. Частина 1 / упоряд. Б. Підгірного. Тернопіль : Підручники і посібники, 2002. 336 с.

Палімпсест: фільм; режисер Р. Веретельник. 2014 рік // Музей Василя Стуса. URL : https://stus.com.ua/video/

Соловей Е. Українська філософська лірика: навч. посібник. Київ : Юніверс, 1999. 368 с.

Стус В. Вибрані твори / упоряд. Д. Стус. 2-ге вид. Київ : Смолоскип, 2014. 872 с.

Стус В. Зібрання творів : у 12 т. / [редкол. : Д. Стус та ін.]. Київ : Факт, 2007 – 2009. Т. 3 : Час творчості / Dichtenszeit. 2008. 752 с.

Стус В. Зібрання творів : у 12 т. / [редкол.: Д. Стус та ін.]. Київ : Факт, 2007 – 2009. Т. 5 : Палімпсести (Найповніший незавершений корпус). 2009. 768 с.

Стус В. Твори: у 4 т., 6 кн. / [ред. кол. С. Гальченко, М. Гончарук та ін.]. Львів : Просвіта, 1994 – 1999. Т. 6. Кн. 1: Листи до рідних / упор. О. Дворко, М. Коцюбинська. 1997. 496 с.

Стус Д. Василь Стус: життя як творчість. Київ : Факт, 2005. 368 с.

Энциклопедический словарь экспрессионизма / гл. ред. П. М. Топер. Москва : ИМЛИ РАН, 2008. 736 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Література і кіно: аспекти взаємодії